Wielkim wydarzeniem dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku przy Dąbrowskim Domu Kultury i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej była „Debata Oksfordzka” zrealizowana w ramach projektu „Razem tworzymy senioralną przestrzeń – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie i Uniwersytety Trzeciego Wieku”. Debata była poprzedzona warsztatami prowadzonymi metodą „open space” na temat współpracy międzypokoleniowej. Warsztaty odbywały się w ZSP Nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej i trwały 2 dni.
W warsztatach brali udział przedstawiciele Uniwersytetu w osobach: Marta Romańska, Teresa Rygielska, Marian Rzeźnik, Maria Tracz, Elżbieta Turcza, Agata Wilk. Szkołę reprezentowali uczniowie: Sylwia Bigda, Natalia Kulig, Anna Marszałek, Partycja Niemiec, Weronika Oligrodzka, Joanna Wnęk. Opiekunem grupy seniorów była Krystyna Guzik, a młodzieży nauczyciel Rafał Szydłowski. Zajęcia prowadziła Agnieszka Poliwka- Jeż.
Drugiego dnia warsztatów tj. w piątek 8 grudnia br. uczestnicy wspólnie przygotowali próbną debatę oksfordzką na temat słuszności tezy „Główne źródło różnic międzypokoleniowych tkwi w stereotypach”.

Projekt „Razem tworzymy senioralną przestrzeń – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa i Uniwersytet Trzeciego Wieku” mógł zostać zrealizowany dzięki wsparciu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Uniwersytet Trzeciego Wieku przy Dąbrowski Domu Kultury otrzymał  na realizację zadań 36 446 złotych.

W ramach projektu odbyły się:
– wykłady z różnych dziedzin nauki: historia ogólna, historia kościoła, literatura, profilaktyka zdrowia,  historia Cyganów/Romów
– lektoraty z języka angielskiego i niemieckiego
– warsztaty informatyczne,
– warsztaty z zakresu rozwoju psychospołecznego /trening twórczego myślenia i trening pamięci/
– warsztaty w Synagodze z  judaizmu i chrześcijaństwa
– transmisje spektakli operowych i baletowych
– zwiedzanie Muzeum Etnograficznego w Tarnowie
– wyjazd do Krakowa na spektakl operowy
– wycieczka „Łemkowskim szlakiem”
– koncert w Synagodze w Dąbrowie Tarnowskiej dla słuchaczy z 5 UTW.
– przygotowanie i przeprowadzenie „Debaty Oksfordzkiej”