Wyjeżdżacie i 13 października nie będzie Was w miejscu, w którym mieszkacie na stałe, a mimo to chcielibyście wziąć udział w wyborach? Dopiszcie się do spisu wyborców. Dzięki temu będziecie mogli zagłosować poza miejscem stałego zamieszkania. Nie zwlekajcie – na skorzystanie z tej usługi macie czas tylko do 8 październik. Możecie to załatwić online.

WAŻNE: Wniosek o dopisanie do spisu wyborców możecie wysłać najpóźniej 5 dni przed wyborami, czyli do 8 października. Jedynym, co powinniście przygotować, aby skorzystać z tej  e-usługi jest profil zaufany (lub e-dowód, jeśli go macie) i adres, pod którym będziecie w dniu wyborów. Co dalej?

Krok 1: na GOV.PL wybierz kartę Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Dopisz się do spisu wyborców.
Krok 2: Kliknij przycisk Dopisz się do spisu wyborców i zaloguj się profilem zaufanym (lub e-dowodem).
Krok 3: Wypełnij wniosek. Wskaż powód, dla którego chcesz dopisać się do spisu wyborców.
Krok 4: Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie profilem zaufanym (lub e-dowodem).
Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę Mój GOV i podany we wniosku adres e-mail.
Jeśli urzędnik stwierdzi we wniosku braki lub błędy, skontaktuje się z Tobą: telefonicznie, pocztą tradycyjną, e-mailem lub przez skrzynkę Mój GOV.

Sprawdzaj swoją skrzynkę – jeśli odpowiesz na wiadomość urzędnika, przyspieszy to załatwienie sprawy. Przed udaniem się do lokalu wyborczego koniecznie sprawdź, czy dopisano Cię do spisu wyborców.
Wniosek zawiera prośbę o powiadomieniu Cię na twój adres e-mail o dopisaniu do spisu wyborców. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi w ciągu 3 dni, skontaktuj się z urzędem.

Usługa jest bezpłatna.

WAŻNE! E-usługa Dopisz się do spisu wyborców będzie dostępna do wtorku 8 października do godz. 23:59.

%foto UMDT  %foto UMDT