Dużym zainteresowaniem cieszyło się podsumowanie projektu „My też możemy programować – zajęcia z robotyki dla mieszkańców subregionu tarnowskiego” zorganizowane w Szkole Podstawowej w Nieczajnie Górnej. W spotkaniu udział wzięły cztery szkoły, które były objęte wsparciem: Nieczajna Górna, Radgoszcz, Szczurowa i Wietrzychowice. Zadanie realizowane było w ramach III edycji Budżetu Obywatelskiego. Głównym celem projektu był rozwój zainteresowań programowaniem – robotyką – poprzez udział w warsztatach dla dzieci z terenu powiatów tarnowskiego, brzeskiego oraz dąbrowskiego.

Do zajęć wykorzystano klocki Lego Mindstorms EV3 w wersji edukacyjnej z zasilaczem, Lego WeDo 2.0. oraz tablety. Łączny wymiar warsztatów w jednej szkole wyniósł 56 godzin dydaktycznych, a cały projekt oszacowany został na 199 936,00 zł.

%foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDTUroczystość podsumowania projektu rozpoczął dyrektor Szkoły Podstawowej w Nieczajnie Górnej Dariusz Węglowski, który przywitał przybyłych gości oraz wprowadził w zakres kończonego przedsięwzięcia. Następnie  głos zabrał Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Dąbrowie Tarnowskiej Michał Wolak, który przybliżył cel projektu, proces jego tworzenia oraz wdrażania.

%foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT

Zaproszenie na podsumowanie przyjęli Poseł na Sejm RP Wiesław Krajewski, Wicestarosta Dąbrowski Krzysztof Bryk, Przewodnicząca Rady Powiatu Dąbrowskiego i zarazem Dyrektor Centrum Usług Wspólnych w Dąbrowie Tarnowskiej Marta Chrabąszcz, reprezentująca także Burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej, Wójt Wietrzychowic Tomasz Bank, wspomniany wcześniej dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Dąbrowie Tarnowskiej Michał Wolak oraz przedstawicielem Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie Mariusz Gdowski, a także dyrektorzy, nauczyciele i przedstawiciele uczniów szkół realizujących projekt.

%foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT

Każda ze szkół zaprezentowała swój dorobek – wypracowany na zajęciach warsztatowych pod okiem przygotowanych do tego nauczycieli i instruktorów. Wszystkie wystąpienia poparte były  prezentacjami multimedialnymi oraz  słownym komentarzem uczniów i nauczycieli.

%foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDTUczniowie uczestniczący w projekcie udowodnili, że pozyskali wiedzę dotyczącą matematycznego opisu mechanizmów przestrzennych i planowania ruchu robotów. Zdobyli także umiejętności dotyczące kinematyki, dynamiki poprzez formułowanie i rozwiązywanie zadań, algorytmizację obliczeń. Rozwinęli talenty, zainteresowania i nowe umiejętności informatyczno-konstrukcyjny oraz inżynierskie. Wszyscy zebrani byli zachwyceni pomysłowością młodych konstruktorów, którzy  przygotowali zdalnie sterowane roboty.

%foto UMDT  %foto UMDT

%foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDTZabierający głos zaproszeni goście wyrażali podziw dla uzyskanych efektów oraz gratulowali aktywności młodym instruktorom i programistom.

%foto UMDT  %foto UMDT %foto UMDT  %foto UMDT