Ministerstwo Cyfryzacji informuje, że od teraz, by dokonać zgłoszenia utraty dowodu osobistego wystarczy wejść na stronę Obywatel.gov.pl, wypełnić prosty formularz i podpisać go Profilem Zaufanym. Status unieważnienia dowodu jest do sprawdzenia online. Elektronicznie można również złożyć wniosek o wydanie nowego dokumentu. Warto pamiętać, by mieć pod ręką odpowiednie zdjęcie. Następnie należy wypełnić formularz i podpisać go Profilem Zaufanym. Jeśli ktoś nie ma Profilu Zaufanego, a chce skorzystać z tej oraz innych e-usług oferowanych przez państwo, może go teraz szybko i łatwo potwierdzić z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Profil Zaufany można również potwierdzić osobiście w urzędzie.
O czym warto jeszcze pamiętać? Utratę dowodu należy zgłosić również w banku, a ewentualną kradzież – także na policji. Warto to zrobić, bo takie działanie zabezpiecza nas przed ewentualnym wykorzystaniem naszego dokumentu przez kogoś nieuczciwego.

Bezpośredni link do strony:

https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/zglos-utrate-albo-uszkodzenie-dowodu-osobistego-uniewaznienie

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji – https://www.gov.pl/cyfryzacja/zglos-utrate-dowodu-osobistego-wystartowala-nowa-e-usluga