Znajdź w naszych wiadomościach
Sesje Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej
Przetargi i ogłoszenia różne
Wszystko o …
Jednostki
Szkoły
Przydatne linki …
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Nowoczesna Administracja Samorządowa
-
Archiwum aktualności
.
Polityka prywatności
maj29

Program półkolonii letniej pod hasłem „Wakacyjny kogel – mogel” w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej w okresie 2 – 27 lipca 2018r.
Organizator:
Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej p. Krzysztof Kaczmarski
Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej p. Anna Fido
Czas trwania:
I turnus: 2 – 13 lipca 2018r.
II turnus: 16 – 27 lipca 2018r.
Wychowawcy:
Agnieszka Deszcz, Małgorzata Gawlik, Anna Krawczyk, Justyna Wajda
Miejsce:
Budynek PSP nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej.
PÓŁKOLONIA LETNIA
„WAKACYJNY KOGEL – MOGEL”
Realizacja programu półkolonii i ich hasła przewodniego: ,, WAKACYJNY KOGEL – MOGEL” będzie przebiegać poprzez:
- Rozpoznawanie potrzeb, zainteresowań, talentów i możliwości uczniów oraz rozwijanie ich i wspieranie.
- Upowszechnianie form aktywnego wypoczynku i podnoszenie sprawności fizycznej.
- Wspomaganie rodziny w procesie wychowawczym poprzez kształtowanie cech osobowości dzieci, postaw i zachowań powszechnie wskazanych i akceptowanych społecznie.
- Poznawanie regionu, jego środowiska przyrodniczego, historii i kultury, tradycji i obyczajów, zabytków.
- Poznawanie zasad odpowiedniego i bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach i miejscach :(środki komunikacji, obiekty muzealne i sakralne, obiekty przyrodniczo-krajobrazowe).
- Cele półkolonii:
- Odreagowanie napięć i stresu po zakończeniu roku szkolnego.
- Stworzenie radosnego, pogodnego nastroju przez zabawę i czynny wypoczynek.
- Stworzenie warunków do odkrywania własnych talentów i zdolności i wspieranie ich.
- Nauka nowych gier, zabaw i piosenek.
- Integracja dzieci, nawiązywanie nowych znajomości, tworzenie zespołu kolonijnego.
- Przestrzeganie regulaminu półkolonii i zasad BHP i Ppoż.
- Nauka samodzielności.
- Nauka spędzania czasu wolnego w aktywny i zdrowy sposób.
- Dbanie o higienę osobistą i estetykę otoczenia.
- Realizacja programu półkolonii ma za cel:
- Wypoczynek dzieci w sposób czynny i ciekawy.
- Organizowanie kreatywnych zajęć: plastyczno – teatralno – kulinarnych i innych.
- Organizacja wycieczek krajoznawczych.
- Kształtowanie umiejętności empatycznego współdziałania w grupie.
- Wzbogacenie wiedzy o środowisku, w którym żyjemy.
- Integracja dzieci poprzez prace w zespole.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i samodzielności.
- Pobudzanie potrzeb współdziałania oraz wyrażania myśli i uczuć.
- Inicjowanie współzawodnictwa.
- Poznawanie sposobów komunikacji z ludźmi.
- Kształcenie kultury obcowania z przyrodą.
Zajęcia programowe realizowane podczas półkolonii:
- Zajęcia wspierające pomysłowość i kreatywność
Dzień detektywa – sprytnie, sprawnie i solidnie – Rozwiązujemy zagadki, Z naturą za pan brat – Warsztaty florystyczne, Zajęcia plastyczne – „Przypadek w kształtowaniu obrazu”, „Miękkie i puszyste” – Przygoda z igłą, Kulinarny kogel mogel – Każdy potrafi gotować, Zajęcie plastyczne – „Mali projektanci”, Wodny świat – zajęcia plastyczne z użyciem ciasta solnego, Teatrzyk jak się patrzy – zabawy teatralne, pantomima, Warsztaty – wychodzenie z opresji i trudnych sytuacji, sztuka rozwiązywania konfliktów i podstawy mowy ciała, Puśćmy wodzy wyobraźni – Piszemy list do przyszłości, Poczta bez tajemnic – pocztówka, list, telegram – zajęcia literacko-plastyczne, Papierowy zawrót głowy – Zajęcia plastyczne z użyciem papieru, kartonu i tektury, Zajęcia z języka angielskiego – gry i zabawy po angielsku, karate i zajęcia fitness po angielsku. Opowieści dziwnej treści – Układamy historię sterowaną przypadkiem.
- Imprezy
Półkolonijny festyn rekreacyjny, Randka w ciemno, Baloniada – Balonowa bitwa wodna, letnie kino filmowe na wielkim ekranie z najlepszymi filmowymi hitami dla dzieci.
- Konkursy
Konkurs fryzur, Konkurs tańca, Konkurs na najsympatyczniejszego uczestnika kolonii, Konkurs talentów, Tajemnicze wyrazy i hasła – kalambury, pantomima i rysunek, Żonglerka – zaczaruj Zośkę – żonglowanie na czas.
- Gry i zabawy – sportowe
Gry planszowe, 12 prac Asterixa – wyścigi w workach, przeciąganie liny, rzut w dal, wyścig w foli i in., Zabawy z chustą animacyjną, Gry rekreacyjne: tenis stołowy, piłkarzyki, Twister, Rzep-Cup – turniej gry w piłki i tarcze na rzepy, Podwórkowe harce – czyli zapomniane gry i zabawy, Wodne rywalizacje – zabawy z wodą, Z naturą za pan brat – zabawy z liściem i gałązka.
- Wyjścia i wycieczki
Grybów – Gród warowny + piknik nad rzeką Białą
Tarnów – Muzeum Etnograficzne + lody/ Mc Donald
Tarnów – Park Trampolin Ninja + lody/ Mc Donald
Szczucin – Muzeum Drogownictwa + ognisko z kiełbaskami
Dąbrowa Tarnowska – Poczta + lody
Gruszów – Dom chleba + lody
Ciężkowice – Rezerwat Skamieniałe Miasto + piknik
Zastrzega się zmiany w programie.
6. Plan dnia półkolonii
7.00 – 8.15 – Rozgrzewka na dzień dobry: kolorowanki, krzyżówki, łamigłówki i rebusy
8.15 – 8.30 – Apel – Zebranie organizacyjne: przypomnienie reguł zachowywania się na półkolonii, poznanie zajęć dnia
8.30 – 9.00 – Śniadanie
9.00 – 10.00 – Język angielski
9.30 – 13.30 – Zajęcia programowe: warsztaty, zawody sportowe, zabawy i gry, wycieczki itp.
13.30 -14.00 – Obiad
14.00 – 14.30 – Relaks poobiedni: techniki relaksacyjne, poobiednie kino
14.30 – 15.30 – Zajęcia programowe: warsztaty, zawody sportowe, zabawy i gry, wycieczki itp.
15.30 – 16.00 – Powrót dzieci do domu.
7. Zasady obowiązujące w pracy wychowawczej na półkolonii:
- Wspieranie dzieci w ich dokonaniach twórczych
- Bycie świadomym różnych możliwości i potrzeb dzieci
- Dbanie o to, aby dzieci mogły pracować we własnym tempie
- Dostosowanie rodzaju zajęć do nastroju grupy
- Uświadamiać dzieciom ich zalety, zdolności, umiejętności podnosić własną samoocenę, wzmacniać poczucie własnej wartości.
- Dbanie o to, aby wszystkie dzieci miały szansę do eksponowania na forum półkolonii swoich dokonań twórczych.
- Zachęcanie dzieci do tego, aby zachowywały się najlepiej jak potrafią.
- Bycie otwartym na potrzeby dzieci.
- Przedstawianie na spotkaniach grupy i wspólne omawianie przypadków łamania norm i zasad postępowania w grupie (- spisanych w półkolonijnym kontrakcie i podpisanych przez wszystkich uczestników).
- Wdrażanie dzieci do zachowań asertywnych, porozumiewania się w języku „JA” .
8. Regulaminy obowiązujące uczestników i kadrę półkolonii:
- Regulamin półkolonii
- Regulamin podróży
- Regulamin poruszania się po drogach
- Regulamin bezpieczeństwa przeciwpożarowego
Autorki programu: Agnieszka Deszcz, Małgorzata Gawlik
Anna Krawczyk, Justyna Wajda