Znajdź w naszych wiadomościach
Otwórz się na pomoc w uzależnieniach
Sesje Rady Miejskiej w Dąbrowie Tarnowskiej
Przetargi i ogłoszenia różne
Wszystko o …
Jednostki
Szkoły
Przydatne linki …
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Nowoczesna Administracja Samorządowa
-
Archiwum aktualności
.
Polityka prywatności
gru29

Celem głównym projektu było nabycie i doskonalenie umiejętności społecznych rodziców, zwiększenie kompetencji rodzicielskich oraz przeciwdziałanie marginalizacji i wykluczeniu.
Projekt skierowany był do 10 rodzin (35 osób w rodzinach) z terenu miasta i gminy Dąbrowa Tarnowska.
W ramach projektu uczestnicy skorzystali z następujących form wsparcia:
Warsztaty kompetencji rodzicielskich:
Spotkanie grupowe i spotkanie indywidualne z psychologiem, podczas których rodziny zdobyły wiedzę w nabywaniu i podnoszeniu konkretnych umiejętności społecznych, korygowaniu nieprawidłowych nawyków i zastąpienie ich nawykami adekwatnymi do sytuacji. Ponadto spotkania nauczyły i pokazały wszystkim uczestnikom jak wzmacniać więzi emocjonalne pomiędzy rodzicami a dziećmi, a sami rodzice nauczyli się zrozumieć świat uczuć własnych oraz dziecka i świadomość własnych celów, umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań, naukę rozmawiania o uczuciach, podnoszenie kompetencji wychowawczo rodzicielskich oraz budowanie poprawnych relacji rodzic-dziecko.
Warsztaty artystyczne
Udział w warsztatach pozwoliło rodzicom i dzieciom spędzić wspólnie czas wolny, pogłębiło kontakt fizyczny i emocjonalny rodzic-dziecko. Rodzice mogli zaobserwować własnego dziecka podczas zajęć z rówieśnikami w grupie. Ponadto dzieci rozwijały talenty, pobudzały swoją wyobraźnię i rozbudzały zainteresowania.
Trener kulinarny prowadzący warsztaty żywieniowe
W ramach prowadzonych warsztatów uczestnicy zdobyli wiedzę dotyczącą zasad racjonalnego żywienia, pozwalające nabyć umiejętności prawidłowego wyboru produktów spożywczych oraz planowania zdrowej diety. Uświadomienie roli posiłków w codziennej diecie w odniesieniu do zaleceń żywieniowych.
Pielęgniarka środowiskowa
Spotkania te obejmowały edukację zdrowotną pod kątem profilaktyki z zakresu higieny osobistej, zwalczania wszawicy, próchnicy zębów oraz szczepień dzieci. Rodzice zdobyli wiedzę jak reagować podczas objawów choroby u dzieci, gorączki itp. Na jakie symptomy zwracać uwagę podczas rozwoju dzieci. Ponadto rodzice poszerzyli wiedzę w zakresie higieny, pielęgnacji dzieci, zdobyli wiedzę o udzielaniu pomocy przedlekarskiej w nagłych przypadkach oraz poszerzyli wiedzę w zakresie bezpieczeństwa dzieci, warunków sanitarnych.
Doradca zawodowy
W ramach prowadzonych spotkań uczestnicy zdobyli informację na temat bazy ofert pracy w oparciu o indywidualne predyspozycje, zdobyli wiedzę jak podnosić swoje kwalifikacje zawodowe oraz jakie są realizowane projekty skierowane do osób bezrobotnych i jak skutecznie poruszać się po rynku pracy. Ponadto zdobyli wiedzę i umiejętność pisania dokumentów aplikacyjnych.
Spotkanie z psychoterapeutą
W ramach prowadzonych spotkań rodzice zapoznali się z zagrożeniami dla dzieci, jakie pojawiają się w cyberprzestrzeni. Uzyskali wiedzę, czym jest uzależnienie od telefonu, komputera, Internetu, jakie są główne przyczyny uzależnienia od komputera i Internetu, czym grozi uzależnienie jakie są jego skutki. Zdobyli wiedzę jak zapobiegać, jaką profilaktykę stosować, aby nie dopuścić do uzależnienia, prawidłowo reagować na niekojące zachowania dzieci oraz gdzie szukać pomocy.
Spotkanie z asystentem rodziny
Celem spotkania było rozpowszechnienie wiedzy w zakresie działań i możliwości asystenta rodziny, zakres jego działań i form pomocy w przezwyciężaniu pojawiających się problemów w rodzinie. Zaprezentowanie realnych wyników dotychczasowych działań i osiągniętych efektów.
W ramach projektu socjalnego odbyło się spotkanie Mikołajkowe, podczas którego uczestnicy otrzymali mały upominek.
Projekt socjalny “Rodzina źródłem wartości” wzmocnił więzi emocjonalne pomiędzy rodzicami a dziećmi. Ponadto projekt umożliwił opanowanie przez uczestników podstawowych umiejętności niezbędnych do utrzymania dobrych kontaktów i relacji z dzieckiem. Poznanie i zrozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka, świadomość własnych celów i wychowania, umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań, naukę rozmawiania o uczuciach, podnoszenie kompetencji wychowawczo-rodzicielskich, budowanie poprawnych relacji rodzic-dziecko. Rozpowszechnienie wiedzy w zakresie działań i możliwości asystenta rodziny, ukazania realnych wyników dot. skuteczności tych działań. Ponadto działania zaproponowane w projekcie wyposażyły jego uczestników w niezbędne umiejętności radzenia sobie z codziennymi trudnościami, wykorzystując własne możliwości i uprawnienia, rozszerzyć przygotowanie zawodowe, podnieść zdolność samodzielnego poruszania się na rynku pracy. Wzmocnienie zdolności samorealizacji i pokonywania trudności dnia codziennego.